A II. Világháború ( képek,információk,hadműveletek,videók,stb)
A II. Világháború ( képek,információk,hadműveletek,videók,stb)
II. Világháború
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kapcsolatok
 
Szerkesztői menü (nem elérhető)
 
!FIGYELMEZTETÉS!

Figyelem!

A szerkesztő a zenékért,képekért,
információkért, vidókért való durvaság esetleges hiteletelenségért, a múlt
kétségbe vonásáért  
felelősséget nem válall!!! A honlap nem támogat semmilyen politikai eszmét!!

Az estleges önkényuralmi jelképek előfordulása a történelmi hűséget szolgálja!

 

 
Magyarország
 
2.magyar hadsereg emlékére

A 2. magyar hadsereg (1942–1943)

Az 1. páncéloshadosztály alakulatai. Esztergomtábor, 1942 

Az 1. páncéloshadosztály alakulatai.
Esztergomtábor, 1942

 

Gépkocsizó gyalogság a doni harctéren, 1942

Gépkocsizó gyalogság a doni harctéren, 1942

 

Repülőtisztek a keleti fronton. Balról az első Horthy István kormányzóhelyettes

Repülőtisztek a keleti fronton. Balról az
első Horthy István kormányzóhelyettes
 
Szótár
 
 
 
 
 
E-mail a szerkesztőnek

 
Magyarország időjárása
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Köszönet

VIDEA

A videók vetítésért köszönet a VIDEA-nak!

 
Bejelentő vonal

 
Járművek
Járművek : Sdkfz 251

Sdkfz 251

Pácélozott csapatszállító


Adatok:

Hosszúság : 5.80M szélesség: 2.10 m magasság: 1.75m
súly: 7824 kg legénység: 1-10 fő Fegyverzet: MG 42 géppuska,különböző változatok-különböző fegyverekkel
motor: Maybach 6 hengeres sebesség: 52 km/h hatótávolság: 300 km
páncélzat: 6-14.5 mm    

Történet(hosszú):

Az Sd.Kfz. 251-es közepes csapatszállító jármű a második világháború egyik legismertebb és legnagyobb példányszámban gyártott harcjárműve. Ugyanakkor ennek a járműnek létezett a legtöbb alváltozata, szám szerint 23(!). A jármű fő feladata a páncélosokat támogató, gépesített gyalogság (páncélgránátosok) szállítása volt.
Az önálló harckocsizó alakulatok mellett páncélgránátos fegyvernem létrehozása is Heinz Guderian nevéhez fűződik. Guderian rájött, hogy a harckocsik gyalogsági támogatás nélkül ki vannak szolgáltatva az ellenség páncéltörő eszközeinek és gyalogságának. A megoldást szerinte egy új, a páncélosokkal együtt mozgó, és azokat támogató gyalogsági fegyvernem létrehozása jelentette. 1935-ben létre hozták Németország első páncélos hadosztályát, amely már magába foglalt egy, két zászlóaljból álló Schützen-ezredet, azaz gépkocsizó-lövész ezredet (a páncélgránátos elnevezést 1942 júniusában vezették be). Guderian - akit 1938-ban a páncélos fegyvernem főfelügyelőjévé és az első páncélos-hadtest parancsnokává neveztek ki - koncepciója szerint a lövész egységeket megfelelő védettséggel és terepjáró képességgel rendelkező járművekkel kellett volna ellátni. Ezek az alakulatok azonban elsősorban csak egyszerű tehergépkocsikkal voltak felszerelve, amelyekkel nem igazán feleltek meg az elvárásoknak. Mivel tehát a tehergépkocsik alkalmatlannak bizonyultak a gépesített gyalogság szállítására, ezért a hadvezetés igényeinek és előírásainak figyelembe vételével a német cégek hozzá kezdtek egy új, páncélozott szállítójármű tervezéséhez. A követelmény szerint a járműnek kétfős személyzetén kívül egy tízfős lövészraj szállítására kell alkalmasnak lennie, a kellő terepjáró képesesség és páncélvédettség mellett. A jármű alapjául a szabványos német 3 tonnás tüzérségi vontató (Zugkraftwagen 3t, Sd.Kfz. 11) szolgált. A részletes fejlesztésre 1937-ben a Büssing-NAG és a Deutschen Werke cégek által alkotott konzorciumot kérték fel. A fejlesztés alatt álló prototípus alvázára (Sd.Kfz. 11) egy, az akkori német páncélautókéhoz hasonló kialakítású, döntött lemezekből álló felépítményt helyeztek. A felépítmény 14,5 mm-es és 8 mm-es páncéllemezekből készült, amelyek kellő védelmet biztosított a kiskaliberű lövedékek és repeszek ellen. A küzdőtér felülről nyitott volt. A jármű hét, átlapolt elrendezésű futógörgővel rendelkezett, ami jó terepjáró képességet biztosított számára. Az első próbák (1938) alapvetően sikerrel zárultak, de szükségessé vált néhány módosítás elvégzése. Az Sd.Kfz. 11-es alváz kormányművét úgy átalakították át, hogy a kerekeket nagyobb mértékben (maximálisan 45 fokos szögben) lehessen kitéríteni, így fokozva a jármű manőverező képességét. A jármű hűtőjét is áttervezték és két ventillátorral látták el az eddigi egy helyett; erre elsősorban páncélzat miatti terhelésnövekedés következtében volt szükség. A harmadik fő módosítást a kipufogó rendszer és az üzemanyag tartály áttervezése és áthelyezése jelentette. Ezeket a módosításokat leszámítva az új jármű és az Sd.Kfz. 11-es alváza gyakorlatilag teljesen megegyezett.
Az új jármű hivatalosan a mittlerer Schüzenpanzerwagen (m.SPW.), azaz a "Közepes páncélozott lövész(szállító)-harcjármű" nevet és az Sd.Kfz. 251 Ausf. A jelzést kapta. A jármű sorozat gyártása és rendszerbe állítása 1939. tavaszán kezdődött. Az "A" változatot 1939 végéig gyártották. Az "A" helyét a "B" változat (Ausf. B) vette át a gyártósorokon 1939 és 40 között. A "B" verzió elsősorban leegyszerűsített kialakításában különbözött az "A"-tól. A legszembe tűnőbb változás, hogy elhagyták az "A"-ra jellemző oldalsó kémlelő nyílásokat és az elülső géppuskát egy pajzzsal látták el. Egyébiránt a "B"-t csupán átmeneti típusként gyártották a már a tervező asztalon lévő "C" (Ausf. C) elkészültéig, amelynek számos elemét beépítették a "B"-be is. A "C" verzió már nagy példányszámban készült 1940. közepe és 1943. augusztusa között. A "C" orrészét némiképp áttervezték és a motor szellőzőnyílását is átalakították. Mivel a "C" gyártása is kialakításának bonyolultsága miatt lassú és nehézkes volt, 1943. augusztusában helyét a jóval egyszerűbb, tömeggyártásra alkalmasabb Ausf. D vette át. A "D" változat kialakítása tovább egyszerűsödött: a jármű hátsó részét, ami eddigi (Ausf. C) két részből állt, egyetlen egy elemből alakították ki. A "D" kialakítása mind a gyárthatóság, mind a használhatóság terén olyan sikeresnek mutatkozott, hogy egészen a háború végéig gyártották. A "D" változatból készült a legtöbb: a háború végéig több mint 10.000 példány. Mivel a harctéri körülmények és igények állandóan változtak, az Sd.Kfz. 251-esek is újabb és újabb feladatokat kaptak. Az Sd.Kfz. 251-enek összesen 23 hivatalos jelöléssel ellátott változata volt, amelyek elsősorban fegyverzetükben és felszereltségükben különböztek egymástól.
A hivatalosan elismert és jelölt (vagyis sorozatban is gyártott) változatokon kívül számos kevésbé ismert vagy teljesen ismeretlen változat is létezett (létezhetett), mivel a tábori műhelyekben a szerelők előszeretettel barkácsoltak össze mindenféle eszközt, mindenféle alvázzal az aktuális helyi igényeknek megfelelően.

Képek:

 

 

 
Utolsó frissítés

 ideje: 2011. feb. 08.

menü II. Világháború
almenü Hírek/Cikkek
tárgy Láthatatlan tank

Következő frissítés várható tárgya:
???

 
Világóra
 
Kedvencekhez!
Rakj a kedvencekhez!
 
Szövetségesek
 
Tengelyhatalmak
 
Dokumentumok
 
Naptár
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Előre katonák!
Indulás: 2006-11-23
 
Most
látogató olvassa a lapot
 
Linkek
 
Háborús linkek
 
Google
Google
 
HÍREK
 
Spammelők ellen!

Ha szeretnél te is csatlakozni, kattints az ikonra

 
Egy szív egy akarat!

 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Nem lopsz!

 

 

 
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?